Page 16 - Yeşilyurt Belediyesi 2025 - 2029 Stratejik Plan
P. 16
ATEJİK PL2A02N5-2029 Stratejik Plan Durum
Analiz Süreci

Kurumsal Tarihçe
Yeşilyurt Belediyesi Malatya’nın en eski belediyelerinden biri olup, eski ilçe merkezi 1500-1600 yılları arasında yerleşim
yeri olarak kurulmaya başlamıştır. 01.01.1909 yılında Çırmıktı adı ile anılan bölgede ilk defa belediye olarak kurulmuş ve
ilk belediye başkanı Kasım Ağazade Hasan Ağa olmuştur. 11.09.1930 tarihinde bucak merkezi haline gelmiş ve 1950 yılında
bugünde halen devam eden adıyla Yeşilyurt ilçesi olarak kurulmuştur. İlk belediye başkanından sonra 8 belediye başkanının
görev yaptığı Yeşilyurt Belediyesi; 6360 Sayılı Kanun’la, 12.11.2012 tarihinde kabul edilen ve 06.12.2012 tarihinde 28489 sayılı
Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren “Onüç İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmialtı İlçe Kurulması ile Bazı Kanun
ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” ile Malatya Büyükşehir Belediyesinin iki Merkez
İlçesinden biri olarak kurulmuş; Gündüzbey, Bostanbaşı, Yakınca, Topsöğüt, Şahnahan, Dilek belde belediyelerinin Yeşilyurt
ilçesine katılmasıyla ilçe bugünkü yapısına kavuşmuş ve 6360 sayılı kanun ile birlikte mahalle statüsü kazanan köylerde
dâhil olmak üzere toplam 82 mahalle ve 267.347 nüfusu ile yeni Yeşilyurt Belediyesi kurulmuş olup; Türkiye istatistik kurumu
güncel verilerine göre ilçemizin yüzölçümü 954,6 km² nüfusu 286.918 ve rakımı 998 metredir.

Uygulanmakta olan Stratejik Planın Değerlendirilmesi
Malatya Büyükşehir Belediyesinin iki Merkez İlçesinden biri olarak kurulan Yeşilyurt Belediyesi, 30 Mart 2014 yerel
seçimleri ile birlikte yeni bir statü kazanmış olup; yeni kurulan bir belediyenin hizmet ve faaliyet süreçleri doğrultusunda
2015-2019 ve 2020-2024 yıllarını kapsayan stratejik planını hazırlanmış ve uygulamıştır.Belediyemiz yol haritası olan
kalkınma planları ve üst politika belgeleri ile kamu sektörü açısından stratejik yönetimin kamu hizmetlerinde etkinliğin
artırılması, performans esaslı bütçenin uygulanmasını kolaylaştırarak mali disiplinin sağlanmasına katkıda bulunulması,
şeffaflığın ve hesap verilebilirliğin sağlanması gibi yasal zorunluluklar bir arada değerlendirilerek kamu kaynaklarının
etkin, ekonomik ve verimli olarak kullanılması temel hedef olarak benimsenmiştir. Yürütülen tüm faaliyet konularında
süreçlerin belirlenen amaç ve hedefler doğrultusunda yürütüldüğü ve performans hedeflerine büyük oranda ulaşıldığı
görülmektedir. Bu durum ortaya konan stratejik amaçların makul bir seviyede gerçekleştirildiği ve stratejik hedeflere
ulaşıldığı anlamına gelmektedir. Stratejik Planımızın; planlı hizmet üretme, kalkınma planları ve üst politika belgelerinin
kurum düzeyinde somut iş planlarına ve bütçelere dayandırma ve uygulamayı etkin birşekilde izleme, değerlendirme ve
denetleme sürecine katkı yapan temel bir araç olarak başarılı olduğu değerlendirilmektedir.

16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21