Page 14 - Yeşilyurt Belediyesi 2025 - 2029 Stratejik Plan
P. 14
STRATEJİK PL2A02N5-2029 Stratejik Plan
Hazırlık Süreci
Bir Bakışta STRATEJİK Plan
KURUMSAL GELİŞİMİN SAĞLAMASI
A24. Etkin yönetim stratejileri ile kurumsal gelişimde, sürekliliği ve sürdürülebilirliği sağlamak.
A24.H1:
A24.H2: Belediyenin kısa, orta ve uzun vadeli amaç ve hedeflerin oluşturulması/uygulanması süreçlerinde fayda maliyet analizlerinin tespiti, mali
A24.H3: kaynakların verimliliğin artırılması temel öncelik olup; ilgili süreç yönetimlerinde süreklilik ve sürdürülebilirlik sağlanacaktır.
A25. Kurum genelinde Kalite Yönetim Sistemlerinin etkinliğinin arttırılması “memnuniyet odaklı hizmet” anlayışını yaygınlaştırması ve “sürekli
A25.H1: yenilenme sürekli değişim” algısının tüm çalışanlarca benimsenmesi sağlanacaktır.
A26. Vatandaş odaklı hizmet süreçlerinin geliştirilmesi, zenginleştirilmesi ve desteklenmesi kapsamında etkin faaliyet ve proje süreçleri
A26.H1: yürütülecektir.
A26.H2: Belediyenin dış ilişkiler alanında etkinliğini artırmak; AB, STK’lar, bölge kalkınma idareleri, kalkınma ajansları, özel sektör ve diğer devlet
A26.H3: kurumlarıyla işbirliği imkânlarını geliştirerek ortak projeler yürütmek.
A27. İlçenin Ekonomik, Sanayi, Ticari, Sosyal ve Kültürel Alanda Kalkındırılması kapsamında; Ulusal ve Uluslararası Kurum ve Kuruluşlar ile
A27.H1: iletişim ve İşbirliğinin geliştirilmesi sağlanacak olup; etkin faaliyet ve proje süreçleri yürütülecektir.
A27.H2:
A27.H3: Basın yayın ve halkla ilişkiler alanındaki faaliyetlerin etkinliğini vatandaş odaklı süreçler ile süreklilik esasıyla temin ve tesis etmek.
A27.H4:
A28. Belediyemiz faaliyet ve hizmet süreçlerinin kamuoyuyla paylaşılması noktasında basın, medya ve iletişim kanallarının etkinliği artırılarak
A28.H1: yerel, ulusal ve uluslararası platformlarda optimum düzeye çıkarılması sağlanacaktır.
Belediyemiz faaliyet ve hizmet süreçlerinin kamuoyuyla paylaşılması noktasında basım, yayın ve tanıtım araçlarının etkinliği artırılacak olup;
faaliyet süreçlerinin yerel, ulusal ve uluslararası platformlarda optimum düzeye çıkarılması sağlanacaktır.
İstek, talep ve şikâyet yönetimi doğrultusunda; geri besleme ve geri bildirim süreçlerinin etkinliği artırılacak olup; vatandaş odaklı hizmet
sunumumda süreklilik ve sürdürülebilirlik sağlanacaktır.
İlçemiz ve bölgemiz genelinde yürütülen tüm hizmet süreçlerinde; Katılımcı hizmet anlayışını yaygınlaştırmak, belediye ile kurum, kuruluş
ve vatandaş arasındaki iletişim kanallarını süreklilik esasıyla açık tutmak.
Belediyemizin en iyi şekilde temsil edilmesi ve randevu/görüşme taleplerinin alınması kapsamında; iletişim kanalları süreklilik esasıyla
açık tutulacak olup; hizmet sunumu en üst düzeye çıkarılacaktır.
Vatandaş memnuniyetinin tesis edilmesi noktasında; iletişim kanalları süreklilik esasıyla açık tutulacak olup; istek, talep ve şikâyetlerin
çözümü kapsamında etkin ziyaret ve katılım faaliyetleri gerçekleştirilecektir.
Hizmet süreçlerinin verimliliğinin artırılması, sürekliliği ve sürdürülebilirliği noktasında etkin izleme, değerlendirme ve koordinasyon
süreçleri yürütülecektir.
Vatandaş memnuniyetinin tesis edilmesi noktasında; iletişim kanalları süreklilik esasıyla açık tutulacak olup; istek, talep ve şikâyetlerin
çözüm süreçleri mahalle bazlı faaliyet ve projelerle desteklenecektir.
Belediyemizin bünyesindeki tüm birim ve müdürlüklerin, amaca uygunluk, hukuka uygunluk ve performans esasları yönünden denetime
tutularak kurallara bağlı, insan ve sistem odaklı faaliyetler yürütmek.
Etkin denetim faaliyetleri ile belediyemizin bünyesindeki tüm birim ve müdürlüklerin görev standartlarına uygunluğu sağlanacak olup;
hizmet süreçlerinin sistematik, sürekli ve disiplinli bir yaklaşımla devamlılığı sağlanacaktır.
14
Hazırlık Süreci
Bir Bakışta STRATEJİK Plan
KURUMSAL GELİŞİMİN SAĞLAMASI
A24. Etkin yönetim stratejileri ile kurumsal gelişimde, sürekliliği ve sürdürülebilirliği sağlamak.
A24.H1:
A24.H2: Belediyenin kısa, orta ve uzun vadeli amaç ve hedeflerin oluşturulması/uygulanması süreçlerinde fayda maliyet analizlerinin tespiti, mali
A24.H3: kaynakların verimliliğin artırılması temel öncelik olup; ilgili süreç yönetimlerinde süreklilik ve sürdürülebilirlik sağlanacaktır.
A25. Kurum genelinde Kalite Yönetim Sistemlerinin etkinliğinin arttırılması “memnuniyet odaklı hizmet” anlayışını yaygınlaştırması ve “sürekli
A25.H1: yenilenme sürekli değişim” algısının tüm çalışanlarca benimsenmesi sağlanacaktır.
A26. Vatandaş odaklı hizmet süreçlerinin geliştirilmesi, zenginleştirilmesi ve desteklenmesi kapsamında etkin faaliyet ve proje süreçleri
A26.H1: yürütülecektir.
A26.H2: Belediyenin dış ilişkiler alanında etkinliğini artırmak; AB, STK’lar, bölge kalkınma idareleri, kalkınma ajansları, özel sektör ve diğer devlet
A26.H3: kurumlarıyla işbirliği imkânlarını geliştirerek ortak projeler yürütmek.
A27. İlçenin Ekonomik, Sanayi, Ticari, Sosyal ve Kültürel Alanda Kalkındırılması kapsamında; Ulusal ve Uluslararası Kurum ve Kuruluşlar ile
A27.H1: iletişim ve İşbirliğinin geliştirilmesi sağlanacak olup; etkin faaliyet ve proje süreçleri yürütülecektir.
A27.H2:
A27.H3: Basın yayın ve halkla ilişkiler alanındaki faaliyetlerin etkinliğini vatandaş odaklı süreçler ile süreklilik esasıyla temin ve tesis etmek.
A27.H4:
A28. Belediyemiz faaliyet ve hizmet süreçlerinin kamuoyuyla paylaşılması noktasında basın, medya ve iletişim kanallarının etkinliği artırılarak
A28.H1: yerel, ulusal ve uluslararası platformlarda optimum düzeye çıkarılması sağlanacaktır.
Belediyemiz faaliyet ve hizmet süreçlerinin kamuoyuyla paylaşılması noktasında basım, yayın ve tanıtım araçlarının etkinliği artırılacak olup;
faaliyet süreçlerinin yerel, ulusal ve uluslararası platformlarda optimum düzeye çıkarılması sağlanacaktır.
İstek, talep ve şikâyet yönetimi doğrultusunda; geri besleme ve geri bildirim süreçlerinin etkinliği artırılacak olup; vatandaş odaklı hizmet
sunumumda süreklilik ve sürdürülebilirlik sağlanacaktır.
İlçemiz ve bölgemiz genelinde yürütülen tüm hizmet süreçlerinde; Katılımcı hizmet anlayışını yaygınlaştırmak, belediye ile kurum, kuruluş
ve vatandaş arasındaki iletişim kanallarını süreklilik esasıyla açık tutmak.
Belediyemizin en iyi şekilde temsil edilmesi ve randevu/görüşme taleplerinin alınması kapsamında; iletişim kanalları süreklilik esasıyla
açık tutulacak olup; hizmet sunumu en üst düzeye çıkarılacaktır.
Vatandaş memnuniyetinin tesis edilmesi noktasında; iletişim kanalları süreklilik esasıyla açık tutulacak olup; istek, talep ve şikâyetlerin
çözümü kapsamında etkin ziyaret ve katılım faaliyetleri gerçekleştirilecektir.
Hizmet süreçlerinin verimliliğinin artırılması, sürekliliği ve sürdürülebilirliği noktasında etkin izleme, değerlendirme ve koordinasyon
süreçleri yürütülecektir.
Vatandaş memnuniyetinin tesis edilmesi noktasında; iletişim kanalları süreklilik esasıyla açık tutulacak olup; istek, talep ve şikâyetlerin
çözüm süreçleri mahalle bazlı faaliyet ve projelerle desteklenecektir.
Belediyemizin bünyesindeki tüm birim ve müdürlüklerin, amaca uygunluk, hukuka uygunluk ve performans esasları yönünden denetime
tutularak kurallara bağlı, insan ve sistem odaklı faaliyetler yürütmek.
Etkin denetim faaliyetleri ile belediyemizin bünyesindeki tüm birim ve müdürlüklerin görev standartlarına uygunluğu sağlanacak olup;
hizmet süreçlerinin sistematik, sürekli ve disiplinli bir yaklaşımla devamlılığı sağlanacaktır.
14